Nyhedsbreve 2020/2021
- Juli 2020
- August 2020
- September 2020
- Oktober 2020
- November 2020
- December 2020
- Januar 2021
- Februar 2021
- Marts 2021
- April 2021
- Juni 2021
- August 2021
- September 2021
- November 2021
- Januar 2022
- Februar 2022
- Marts 2022
- April 2022
Sommeren nærmer sig og ferien står for døren.
Sidste holdtræning var i denne uge og vi starter op igen i uge 33.
Dog er der fælles sommertræning som tidligere kommunikeret i uge 28, 29 & 30 om onsdagen, se mere på vores hjemmeside.
Bestyrelsen vil gerne sige kæmpe tak til alle trænere, holdledere og frivillige i Gladsaxe HG i alle har ydet en kæmpe indsats og vi glæder os til at se jer igen på den anden side af sommeren til en ny og spændende sæson.
Efter gennemgang og oprydning af materialerum har bestyrelsen besluttet at bestille en del nye materialer som der kan bruges i træningen. Der ud over er der også bestilt 60 nye bolde til de hold der mangler.
Der er også oprettet en forældreforening som skal være med til at hjælpe ved stævner, kampdage, arrangementer, håndboldens dag og meget andet.
Kontakt børne og ungdomsansvarlig Maria Bonde (maria@gladsaxehg.dk) hvis du er interesseret i at støtte op omkring dette.
Der bliver også arbejdet hårdt på at skaffe sponsorer til klubben og det er lykkes at finde en sponsor til vores herre og damehold.
Sponsoren er virksomheden Dani-Fix som ordner alt inden for rengøring til private og virksomheder https://www.dani-fix.dk/.
Skulle du have lyst til at sponsere et hold eller se hvad vi ellers kan tilbyde til sponsorer så klik på linket https://gladsaxehg.dk/sponsor/
Træningstider for 20/21 kan ses her https://gladsaxehg.dk/traener-og-traeningsoversigt/?et_fb=1
Vores webshop er også åben på holdsport, så alle kan shoppe nyt spillertøj og meget andet, hen over sommeren. Den er et kig værd.
Husk at sætte kryds i kalenderen d. 18.-20. september, hvor vi tager til Hedebo-cup.
I kan følge os på Facebook og tag et kig på vores nye flotte hjemmeside.
Rigtig god sommer til alle – sommerlige hilsner fra Bestyrelsen
Vi håber i har haft en fantastisk sommer og fået ladet batterierne op og er klar til alle de aktiviteter der venter lige om hjørnet.
Træningen starter op for alle i uge 33. Se træningstider for dit hold på hjemmesiden eller log ind på holdsport.
Tilmelding til træning, kamp og betaling af kontingent sker alt sammen gennem holdsport.
Kontakt børne og ungdomsansvarlig Maria Bonde telefon 22802950 eller e-mail maria@gladsaxehg.dk hvis du er i tvivl om hvordan holdsport fungerer.
Husk at få betalt kontingent ellers vil man blive inaktiv på holdsport og kan ikke deltage i træning og kamp og klubbens aktiviteter. Der er kommet en mail til de medlemmer der skal betale kontingent pr. 1/8. Tjek spam mail hvis den ikke er dukket op i din indbakke.
Spørgsmål til kontingent rettes til næstformand/kasser Anne U. Petersen på telefon 22722939 eller e-mail kasserer@gladsaxehg.dk
Der vil komme en opfølgning på manglende kontingent betaling midt august.
Der er købt nye bolde til de fleste og nye materialer som kan bruges i træningen.
Se vores nye webshop på holdsport hvor man kan købe klubbens trøjer og meget andet.
Vi har fået lavet en Gladsaxe-HG kasket som er super flot og et kig værd
Klubbens hjemmeside har fået nyt look og man kan finde alle informationer omkring klubben her.
Der er kommet ny cafe ejer i hallen (cafe Bibi) som har åbent hver dag fra 9-20. De har et virkeligt godt sortiment i både mad og drikke og til fornuftige priser.
Ellers glæder vi os bare vanvittig meget til at komme i gang og se jer alle sammen.
På snarligt gensyn
Bestyrelsen Gladsaxe-HG
Sæsonen er godt i gang og alle hold træner til de kommende kampe.
Medlemstallet i klubben er steget flot hen over sommeren og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange.
Niveau-stævner afholdes i weekenden d. 26/27. september & 3/4. oktober, kamptider følger snarest.
Gladsaxe HG lægger hal til stævnerne i begge weekender, så kom gerne forbi og bak op om holdene & klubben.
I oktober starter turneringen op og Gladsaxe HG er stærkt repræsenteret i mange rækker & årgange.
SUPER-SØNDAG i Gladsaxe HG, husk at sætte kryds i kalenderen søndag d. 1. november.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar til efteråret.
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder 🙂
På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen
Sæsonen er nu godt i gang og alle hold træner til de kommende turneringskampe.
Senior har allerede spillet flere kampe med flere flotte resultater og rigtig god tilskueropbakning.
Ungdom starter op med turnering fra uge 43.
Lørdag d. 24. oktober afholder Gladsaxe HG stævne i hallen for årgange U5 – U8. Søndag d.25 oktober er der 7 kampe i hallen fra U9 til vores seniorer. Kom gerne forbi og se kampene og støt holdene.
Alle hold fra U11 og op kan deltage i den kommende pokalturnering og er tilmeldt, info om kampe følger.
Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange.
HUSK at der trænes i efterårsferien i uge 42, se træningstider for de enkelte hold på holdsport
SUPER søndag d. 1. november er desværre blevet aflyst på grund af det sammenpresset kamp program for alle hold, da turneringen starter senere i år. Det er dog et koncept vi vil afholde i fremtiden, når omstændighederne tillader det.
Til gengæld er der flere søndage hvor vores hold spiller hjemme i hallen, da kampene er bredt ud på flere weekender. Tjek hjemmesiden.
Uddeling af præmier til de forskellige hold for sæsonen 2019-2020 vil foregå på en anden og overraskende måde.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Tjek reglerne for vores hal på hjemmesiden og vær opmærksom på at der er forskelligt hvordan den enkelte klub i turneringen kan håndtere de gældende retningslinjer i forhold til størrelse af hal.
Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar til efteråret.
Følg også Gladsaxe HG på Facebook og få de nyeste nyheder 🙂
På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen:
Sæsonen er godt i gang for ungdomsholdene, med flere flotte resultater.
Senior er desværre på pause i turneringen grundet COVID-19 restriktioner.
Der skal lyde en særlig tak til alle seniorspillere fra bestyrelsen for at blive med at træne og være en aktiv del af klubben selvom man ikke kan spille kampe. Det sætter vi enorm stor pris på.
De kommer en udmelding igen inden d.13. december angående de nuværende restriktioner for senior.
Alle rækker fra U11 er tilmeldt pokalturneringen. Info om kampe følger, se vores hjemmeside.
Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange trods den svære tid der er i øjeblikket, så det er rigtig positivt.
Stor kampdag i Gladsaxe HG. Husk at sætte kryds i kalenderen søndag d. 6. december. Denne dag vil der være kåringer for årets spiller / årets fighter for sæson 19/20.
I uge 51 opsættes der nye basket kurve i hallen og der er derfor ingen træning den uge.
HUSK at der trænes mellem jul & nytår i uge 52, Se træningstider for de enkelte hold på Holdsport eller spørg trænerne.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Klubben har haft ganske få tilfælde af smittede spillere, så foreløbigt har vi holdt klubben forholdsvis fri for COVID-19.
Stor tak til både spillere og forældre for meget ansvarlig deltagelse i træning & kampe og hjælp ved håndtering af smitte tilfælde, og for at følge de retningslinjer Gladsaxe HG arbejder efter. Se Hjemmeside.
Gladsaxe kommune har udsendt en video-info om COPVID-19, hvor foreningerne i Gladsaxe menes at være årsag til smittespredning i skolerne. Bestyrelsen i Gladsaxe HG har i et brev udtrykt undren over denne melding, da vi ikke oplever smittespredning i Gladsaxe HG. Vi afventer stadig svar på vores henvendelse.
Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.
HUSK at sidste bestilling for julegaver i webshoppen er d. 3. december, så ind og shop 🙂
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.
På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen:
Efterårs sæsonen er nu slut, desværre før planlagt pga. COVID19, men alle hold har klaret sig flot.
Flere af ungdomsholdene er rykket op i rækkerne på baggrund af resultaterne i efteråret. Vores U15 drenge er b.la rykket op i 1. division.
Næste halvsæson startes op pr. 4. januar, vi afventer dog stadig en melding fra myndighederne og kommunen på, om det bliver en realitet.
Så snart vi ved nærmere orienterer vi ud med det samme.
Der er kommet turnerings program for alle ungdomshold. Tjek DHF appen.
Stævner og weekendstævner starter op i maj, hvis alt går vel. Gladsaxe HG planlægger deltagelse i et weekendstævne i foråret, hvor klubben tager afsted samlet, Vi har tidligere deltaget ved Faxe-cup og Hedebo-cup, med stor succes.
Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. I denne COVID19-tid er det dejligt at vi bliver flere i foreningen og nye spillere melder sig ind.
Som et alternativ til alm. træning, har U13 drenge med stor succes deltaget i et orienteringsløb i samarbejde med OK73 Orientering. Der planlægges endnu et orienteringsløb i januar, hvor flere hold vil deltage.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Stor tak til både spillere og forældre for meget ansvarlig deltagelse i træning & kampe.
Følg Gladsaxe HG på facebook og hjemmesiden få de nyeste nyheder.
En stor tak skal lyde til jer alle for Jeres vedholdenhed og vilje til at fortsætte med håndboldspillet og støtte til klubben, trods mængden af udfordringer pga. COVID19.
Det har ikke altid været lige nemt at få tingene til at hænge sammen men vi har kun mødt stor velvilje hele vejen igennem.
Bestyrelsen ønsker alle medlemmer, trænere & frivillige og jeres familier en rigtig glædelig jul & et godt nytår.
Spis nu rigeligt af den gode mad og så ses vi på den anden side 🙂
Kære medlemmer
I og jeres familier ønskes hermed et rigtig godt nytår her på årets første dag.
Når man kigger tilbage på det forgangene år har det selvfølgelig været et udfordrende et af slagsen. Corona har præget vores hverdag og der er også sket del forandringer i klubben.
I bestyrelsen er vi dog sikre på at vi går et rigtig godt år i møde med en masse spændende udfordringer både på ungdomssiden og seniorsiden. Så lad os bevare de optimistiske briller på og at vi snart inden længe kan komme i hallen igen.
Som fortalt på pressemødet er de gældende restriktioner forlænget til søndag d. 17. januar, hvilket vil sige at vi tidligst kan komme i hallen igen mandag d. 18. januar.
Klubben melder ud så snart vi ved nærmere omkring situationen efter den 17. januar.
Rigtig god dag til jer alle
Nytårs hilsen
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Først et stort tillykke til herre landsholdet med endnu et verdensmesterskab. Det er super flot gået og giver bare endnu mere lyst og energi til at spille håndbold igen.
Som I desværre ved, blev restriktionerne endnu engang forlænget til d. 28. feb., men det var hvad vi kunne forvente i forhold til den situation vi befinder os i.
Det vil sige at vi nu tidligst kommer i gang med at spille håndbold engang i marts måned.
Når vi på et tidspunkt kommer ind i hallen og kan begynde at træne igen, skal man forvente at der går 2-3 uger før man kommer i kamp.
Dette skyldes at man rent fysiologisk skal vænne kroppen til at den spiller håndbold igen, så man undgår skader og at kroppen bliver overbelastet.
HRØ arbejder på flere scenarier i forhold til at man kan få spillet kampe og afviklet en turnering.
- Forlænge turneringen (senior og ungdom). Vigtig der bliver kampe i år, gerne hen til sommerferien.
- Overvejer at holde turneringen som stævner, så der bliver afviklet flere kampe på en weekend. (ungdom)
- Og mange andre gode tiltag man eventuelt har i støbeskeen
Dette er blot nogle af de tanker man gør sig, for at få afviklet turnering/kampe og tilbyde det maksimale i forhold til situationen.
Vi vil som klub gøre hvad vi kan, for at der kan afvikles træning og kampe så langt hen til sommerferien som overhovedet muligt, og derved bakke op omkring de tiltag der bliver lagt frem.
Hvis der ikke bliver afviklet en officiel turnering fra HRØ grundet tidspres eller andre faktorer, vil der i den udstrækning det kan lade sig gøre, forsøgt arrangeret træningskampe for de enkelte hold.
Husk at det er vigtigt at få betalt sit kontingent, som ligger til betaling pr. 1. februar.
Hvis man har fået flere mails med betalingslink, skal man blot klikke på linket i en af de mails, så vil det være det rigtige beløb der kommer frem.
Klubben har kun fået 1 registret udmeldelse under nedlukningen, hvilket er utroligt dejligt i forhold til situationen og skønt at der bliver bakket op omkring klubben i en svær tid.
Klubben oplever tværtimod en stor interesse for at spille håndbold, da der efterhånden er en pæn håndfuld som venter på at vi åbner, og kan komme til prøvetræning i klubben.
Lidt om aktiviteten i klubben:
Der er en konkurrence kørende mellem en del af holdene, om hvem der kan gå flest skridt til vi åbner op igen, og der vil selvfølgelig være en præmie til dem der klarer sig bedst. Stillingen vil løbende blive opdateret på hjemmesiden.
Der bliver løbet orienteringsløb i samarbejde med OK73-orientering, hvilket har været en sjov oplevelse for dem der har deltaget. Man kan tilmelde sig på holdsport og få en hyggelig søndag formiddag i selskab med holdkammerater og andre fra klubben.
Der er blevet holdt teams-møder med rigtig mange af holdene, hvor man lige får hilst på hinanden.
Mange af trænerne har taget online trænerkurser, så de er optimalt rustet til at tage imod Jer igen.
Så helt stille ligger vi ikke .
Husk man er altid velkommen til at henvende sig til bestyrelsen, hvis man har spørgsmål omkring nedlukning eller andre ting omkring klubben, man synes er relevant at få svar på.
Ellers må vi jo væbne os med tålmodighed, til vi kan komme i hallen igen.
Bestyrelsen skal selvfølgelig nok holde jer løbende orienteret, hvis der sker noget nyt omkring klubben.
Pas godt på jer selv!
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Gladsaxe-HG
Kære medlemmer
Så kan vi begynde udendørs træning fra på mandag.
Alle hold skulle gerne være blevet kontaktet af deres træner, ellers bliver i det snarest.
Grundet frost i græsbanerne må vi ikke træne i områderne på græsbaneren omkring hallen, da de ikke er offentlige tilgængelige. De styres af kommunen.
Der er dog flere steder i kommunen vi gerne må være, og i vil få direkte information fra trænerne, hvor træningen vil foregå.
Vi ved at DIF/HRØ arbejder hårdt på at vi kommer med i den næste genåbnings fase og at der politisk bliver beregnet på en åbning af indendørs idrætten, så vi håber at vi snarest kan mødes i hallen.
Ellers god træning til alle.
Restriktionerne for foreningsidrætten betyder:
• Der gælder et forsamlingsforbud på max 25 for udendørs idræt.
• Indendørs idræt skal fortsat holdes lukket.
• Professionel idræt er fortsat undtaget fra de særlige restriktioner.
7 spørgsmål og svar vedr. udendørs idræt i en corona-tid
1. Er det både børn og voksne, der må mødes op til 25 personer til udendørs træning/kamp?
Ja.
2. Er der krav om negativ test, før man må deltage i udendørs træning?
Nej, der er ikke krav om corona-test eller negativ test.
3. Må vi rykke indendørs træning udendørs?
Ja, det er tilladt at afvikle træning udendørs i grupper på op til 25 personer inkl. træner, hvis der er adgang til faciliteter. Det gælder alle idrætter, også dem der “normalt” træner indendørs.
4. Tæller en træner, dommer mv. med i forsamlings forbuddet på 25?
Ja, forsamlings forbuddet omfatter alle de tilstedeværende dvs. både udøvere, trænere, dommer og evt. tilskuere eller forældre mv.
5. Må vi arrangere træning for flere grupper samtidig?
Ja, hvis I sikrer, at hver gruppe er på max 25 personer inkl. træner. I skal desuden sikre, at I overholder følgende:
• Der skal være tilstrækkelig afstand mellem grupperne – gerne mindst 2 meters afstand.
• I skal sørge for at afgrænse den ene træningszone fra den anden. Anvend fx kegler, toppe, snor, kridt eller anden tydelig markering.
DIF er kommet med et fint oplæg til hvordan vi får startet op igen
• Der skal altid være en træner eller anden ansvarlig til stede ved afvikling af idrætsaktiviteter for børn. Husk at vedkommende tæller med i det samlede antal på max 25 personer.
6. Må en træner stå for aktiviteter i flere grupper af 25 samtidig?
Nej, hvis der er flere grupper til stede på samme tid, må en instruktør eller træner kun have ansvaret for aktiviteterne i en af grupperne.
7. Må klubhuse og foreningslokaler benyttes i forbindelse med f.eks. toiletbesøg og afhentning af udstyr?
Ja – toiletter, opbevaringsskure mv. må gerne holdes åbne for opbevaring og kortvarige ophold
Mvh
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Nyhedsbrev april
Så lykkedes det endelig at komme i hallen igen for vores medlemmer under 18 år.
Virkelig en fornøjelse at se alle de glade børn og trænere som har trænet i hallen denne uge.
Vi fortsætter i næste 🙂
Vores senior medlemmer må desværre træne lidt tid ude endnu, men heldigvis går vi jo mod varmere tider. Senior spillerne træner på vores bane ved parkeringspladsen lige ved skøjtehallen, og her er der en rigtig god tilslutning, trods de lidt anderledes vilkår.
Særlig tak til jer for at bevare humøret højt.
Mange foreninger har haft et rigtigt svært år grundet den markante nedlukning og især indendørs sporten har haft det hårdt, hvilket man kan læse i de fleste medier.
Hvordan går det så i Gladsaxe HG ?
Vi må sige at det ser rigtigt positivt ud.
Klubben har siden september sidste år haft en flot medlemsfremgang. Der er i dag 25 % flere medlemmer registreret i klubben end der var inden sæsonen 2020-2021 startede op i september. Det er næsten på alle årgange at der er kommer nye til, lige fra minier til seniorspillere.
Det er godt gået!
Så en kæmpe tak til trænere, spillere, frivillige, forældre for en kæmpe opbakning i en svær tid. Jeres støtte betyder alverden og har gjort at Gladsaxe HG i dag er rigtig godt rustet til fremtiden.
Ellers arbejder klubben på at få de sidste trænere på plads til næste sæson, og en ny træningsplan i hallen for sæsonen 2021-2022. Vi håber vi er færdige med dette arbejde inden sommerferien og kan komme med en endelig udmelding.
Der vil blive trænet frem til slutningen af uge 25, så der er masser af uger endnu hvor der kan trænes inden sommerferien starter.
Så starter sæsonen for Beach håndbold lige om lidt og her vil der blive tilbudt stævner for årgangene fra U9 og op.
Vi afvikler håndboldskole i uge 31 fra d.2 til d.6 august for årgangene fra 2008 til 2011. Så hvis det har interesse så tilmeld jer ved at bruge dette link: https://haandbold.dk/boern-unge-og-motion/haandboldskoler/tilmelding-til-dhf-haandboldskoler/
Web shoppen er igen åben, så tag et kig.
Rigtig god dag til alle
Mvh
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære alle
Så nærmer vi os sommerferien og derved også afslutningen på sæsonen 2020-2021.
Det har på mange måder været en udfordrende og anderledes sæson grundet hele situationen omkring corona.
Der har været utrolig mange forskellige og skiftende retningslinjer vi har skulle rette os efter, men alle har været utrolig gode til at efterleve de krav som er blevet stillet til os som klub.
Tusinde tak til alle trænere og frivillige omkring klubben som har ydet en kæmpe indsat for at tingene har kunnet fungere.
Tak til forældre og ikke mindst alle vores medlemmer for at støtte op omkring klubben i den forgangne sæson. Det har været unikt at opleve.
Det er meget få udmeldelser vi har fået, men derimod oplever vi pæn medlemsfremgang især i de lidt yngre årgange.
Der er stadigvæk visse hold i klubben hvor vi godt kunne bruge flere spillere og derfor vil klubben også lave en målrettet indsats for at vi bliver `fyldt op` på alle hold.
Vi vil til næste sæson være omkring 17 hold i klubben, hvilket er 4-5 hold mere end den sæson vi går ud af, men som sagt mangler vi lige det sidste for at nogle hold ikke kun lige er nok til at stille et hold. Der skal også være plads til et afbud.
Der er vedhæftet nye træningstider i en fil til sæsonen 2021-2022. Man vil opleve at en del forandringer i tider og træningsdage i forhold til sæsonen 2020-2021.
Dette skyldes at vi er blevet flere hold til sæsonen 2021-2022 og at alt har skulle gå op med trænernes arbejdstider, og at vi har vi flere trænere/hjælpetrænere som selv er aktive i klubben, hvor det også har skulle passe ind i forhold til deres træning.
Der vil senere komme en præsentation af trænerne for sæsonen 2021-2022.
Bemærk der er blevet ændret hold indstillinger i holdsport, hvis man er rykket en årgang op.
Så har bestyrelsens fået et nyt medlem ved Ahmet Cemil Kilic. Ahmet er holdleder på U13 piger, hvor han selv har en datter der spiller og har været en god hjælp med de mange forskellige opgaver der har været i klubben.
Ahmet`s opgaver vil være at hjælpe til med de organisatoriske opgaver der ligger i at planlægge kampdage, aktiviteter og andre events, og vil indgå i et tæt samarbejde med børne-ungdoms formand Maria Bonde for at styrke og gøre os endnu stærkere på børne ungdoms siden.
Vi har den sidste officielle trænings uge i 25 inden sommeren står for døren. Vi starter op igen med træning mandag d. 9 august.
Der vil dog være sommertræning i hallen i ugerne 26-27-28-29. Det vil foregår mandag og onsdag i tidsrummet fra klokken 17:00-20:00.
Fra klokken 17:00-18:30 er det for miner og op til U13.
Fra klokken 18:30-20:00 er det for U15 og op til vores seniorer
Alle er som sagt velkommen til at deltage og har man en ven/veninde som ikke er medlem af klubben er man velkommen til at tage dem med. Sommertræningen er åben for alle. Så mød op til hygge og socialt samvær på tværs af årgangene.
Husk vi afholder håndboldskole for årgangene 2008-2011 i uge 31. Det foregår mandag til fredag i tidsrummet 9-15.
Man kan tilmelde sig ved at gå ind på vores hjemmeside og bruge linket der.
Når vi kommer tilbage efter sommerferien vil der komme masser af aktiviteter.
Vi skal deltage i niveau stævner, og Cup stævner inden den egentlige turnering starter op.
Der vil også blive afholdt håndboldens dag d.2 oktober i hallen.
Hvis man har spillertøj liggende i skuffen bedes man aflevere det til sin træner senest i næste uge.
Klubben søger efter sponsorer og kender man nogen eller måske selv have lyst til at sponsere klubben gennem sit firma eller arbejdsplads må man meget gerne kontakte formand Kristian Kennebo på telefon 29245712.
Der er lavet mange nye tiltag omkring sponsering og man kan få en forsmag ved at klikke ind på dette link https://gladsaxehg.dk/sponsor/
Ellers må alle have en fantastisk sommerferie.
Vi vil glæde os enormt til at tage imod jer til den nye sæson, hvor det ser ud til at den kan gennemføres som vi kender den.
Det bliver fantastisk.
Sommer hilsner
Bestyrelsens Gladsaxe HG
Så er sommerferien ved at være forbi, hvilket jo betyder at træningen starter op igen.
Vi håber at i alle har haft en god sommer og rigtig fået slappet af.
Træningen starter op igen på mandag d.9 august, hvor minierne er de første til at starte op. Hvis man er tvivl om hvornår man træner så tjek træningstiderne på hjemmesiden eller holdsport. Tjek eventuelt linket hvis du er i tvivl https://gladsaxehg.dk/traener-…
Husk at få betalt kontingent, så man kan deltage i de fremadrettede aktiviteter i klubben.
Inden længe venter niveau stævner, eventuelle træningskampe og inden vi får set os om starter turneringen op igen.
Klubben har besluttet at vi ikke i år deltager i overnatningsstævner, men at alle hold de hold der har mulighed for det skal deltage i niveaustævner.
Disse stævner er vigtige i forhold til hvilken række/niveau man skal tilmelde de enkelte hold.
Det er muligt at deltage i stævner uden overnatning eller arrangere træningskampe. Det er op til træneren for det enkelte hold at beslutte, hvad der passer bedst til årgangen. Så der skal nok komme kampe inden turneringen starter op. Hvilket for de fleste hold er i weekenden uge 39(3-4 oktober)
Her pr. 1 august er der kommet nye retningslinjer for indendørs idrætten.
Det vigtigste at nævne er at indendørs forsamlings loftet er ophævet, og derved kan vi afvikle træning og kampe uden problemer.
Arealkravet er dog stadigvæk gældende så der skal være 2 m2 pr. person og derfor nå der max være 238 personer i hallen.
Kravet om coronapas ved træning og kamp er også ophævet for vores medlemmer over 18 år.
Ellers er der ingen restriktioner som har indflydelse på træning og kampe.
Vi skal selvfølgelig huske at spritte hænder osv., som er en del af dagligdagen lige nu.
Man må som forældre gerne komme i hallen, når ens barn træner eller når man afleverer barnet til træning. Husk blot at sætte jer ned på tilskuerpladserne ved længere ophold og sæt jer ikke på de forreste rækker. Sæt jer 4-5 rækker op så der er afstand til trænere og udøvere.
Det er vigtig at hvis man som medlem er blevet smittet straks tager kontakt til Børne-ungdomsformand Maria Bonde på telefon 22802950, så vi kan få stoppet eventuelle smittekæder.
Har jeres barn været i nærkontakt med en smittet i forbindelse med træning og kamp vil klubben henvende sig personligt til de involverede.
Så har klubben fået 2 nye sponsorer som er Jyske bank på Søborg hovedgade og Kvickly Buddinge. Vi byder dem velkommen og glæder os til samarbejdet.
Vi ser frem til at se jer alle igen i løbet af næste uge
God weekend og lad os så håbe at håndboldherrerne tager guldet i morgen
Mv
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Så venter turneringen lige om hjørnet. De fleste hold har fået deltaget i niveaustævner eller træningskampe, hvor trænerne har haft muligheder for at vurdere i hvilken række man skal deltage i.
Så tjek derfor jeres holdsport, hvor der lagt kamp programmer så i kan se hvornår i skal deltage i kamp
Så gå på holdsport og få tilmeldt jer
Kampe kan selvfølgelig bliver rykket, men i vil bliver informeret af trænerne hvis dette sker
Turneringen går officielt i gang i den kommende weekend og slutter engang i december måned.
Der var generalforsamling torsdag d. 23/09 som forløb ganske fredeligt. Der er kommet et nyt ansigt i bestyrelsen ved Ahmet Kilic som sidder som ungdomserpræsentant og vil repræsentere børne-ungdoms siden sammen med børen-ungdomsformand Maria Bonde.
Ole Fredriksen valgte at stoppe i bestyrelsen for denne gang efter at have siddet i en årrække.
Tak til Ole for samarbejdet fra hele bestyrelsen. Resten af bestyrelsen kan man se på vores hjemmeside.
Husk vi afholder håndboldens dag nu på lørdag d.2 oktober i hallen fra klokken 10:00 til 14:30 hvor der vil være en masse spændende aktiviteter.
Ellers glæder vi bare at se jer i hallen til en masse gode timer med håndbold
De bedste håndbold hilsner
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Så er vi godt inde i sæsonen og alle hold har fået spillet en del kampe. Vi har afholdt stævne for de helt små og haft et par super søndage i hallen hvor der har været kampe fra klokken 9:00 til 19:00.
Det har været rigtig hyggelige dage og med god stemning på tværs af hold og årgange, hvor der er blevet heppet livligt på hinanden. Kom gerne lidt før eller bliv lidt ekstra efter ens egen kamp og hep på et af de andre hold i klubben.
På medlems siden går det flot fremad og det er efterhånden mange år siden at vi har været så mange registeret medlemmer og hold som vi er nu. Så det er rigtig positivt.
CORONA-INFO:
Der er stadig ingen restriktioner som har indflydelse på træning og kampe.
Vi skal selvfølgelig huske at spritte hænder osv., som er en del af dagligdagen lige nu.
Man må som forældre gerne komme i hallen, når ens barn træner eller når man afleverer barnet til træning. Husk blot at sætte jer ned på tilskuerpladserne ved længere ophold og sæt jer ikke på de forreste rækker. Sæt jer 4-5 rækker op så der er afstand til trænere og udøvere. Brug venligst hovedindgangen når i kommer til træning og kamp, så vi undgår for meget trafik ved den ene dør ved bagindgangen til hallen.
Det er vigtig at hvis man som medlem er blevet smittet straks tager kontakt til Børne-ungdomsformand Maria Bonde på telefon 22802950 eller bestyrelsesmedlem Nynne Darum på telefon 20180230, så vi kan få stoppet eventuelle smittekæder.
Hvis man er nærkontakt til en smittet eller har symptomer på Corona, må man først møde op til træning & kamp, når man har en negativ lyntest eller PCR test, Har man smitte i hjemmet skal man have en negativ PCR test før man eventuelt må møde til træning og kamp. Husk venligst at orientere klubben, hvis man er under test i forbindelse med nærkontakt til en smittet, så vi hele tiden har muligheden for at reagere hurtigt smitte. Brug holdsport til at registrere jer til træning og kamp, da vi hurtigt af den vej 100 % kan finde ud af hvem der har været til stede.
Har Jeres barn været i nærkontakt med en smittet i forbindelse med træning og kamp vil klubben henvende sig personligt til de involverede.
Vi vil selvfølgelig følge situationen omkring corona tæt og komme med yderligere information hvis retningslinjerne ændrer sig
Bestyrelsen havde planlagt en samlet juleafslutning i december for klubbens medlemmer, men har valgt ikke at afholde den grundet den stigende smitte. De enkelte hold vil derfor selv planlægge lidt julehygge og så håber vi snart at vi for alvor kan samles på tværs af holdene og alder.
De bedste hilsner
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Håber i alle har haft en rigtig god jul og er kommet godt ind i det nye år.
Efter nedlukningen hen over julen starter træningen igen onsdag d.5 januar og trænerne glæder sig rigtig meget til at se jer alle igen.
Der er kommet kamp program for alle hold som man kan se på holdsport eller bruge DHF appen hvor det også er tilgængeligt.
De fleste hold starter op i weekenden d 15-16 januar med enkelte undtagelser, men ingen starter op med kampe før denne weekend.
Vi starter hårdt ud med fuldt Kamp program i Gladsaxe hallen denne weekend.
Lørdag d.15 januar er der ministævne i hallen og søndag d. 16 januar er der kampe fra klokken 9.00 til klokken 20:00 med 10 fulde kampe på programmet lige fra vores U9-piger-drenge til vores senior spillere.
Så få allerede lagt de kommende kampe ind i kalenderen frem til slutningen af sæsonen omkring start april og tilmeld jer på holdsport hurtigst muligt så trænerne har overblik over de enkelte kampe.
Corona-information:
Der er krav om mundbind for alle over 12 år i hallen så længe man bevæger sig rundt. Sidder man på tilskuerpladserne er man undtaget. Spillere og trænere er fritaget til træning og kamp.
Aflever og hent dit barn uden for hallen, og brug indgangene ved svømmehallen så vi undgår for meget trafik ved bagindgangen.
Især i de små årgange kan der være behov for at man afleverer og henter sit barn i hallen eller måske er tilstede ved træningen og det er selvfølelig helt ok.
Sid ikke på de nederste tilskuerpladser ved ophold i hallen. Sæt dig 3-4 rækker op.
Har man som medlem været i det der hedder `øvrig nærkontakt ` skal man lade sig teste inden man kommer til træning eller kamp. Enten ved en Quick eller hjemmetest og overholde de gældende retningslinjer for at lade sig teste.
Dette er hurtigst muligt, dog inden man kommer til træning eller kamp og på 4. dagen efter du sidst har været i nærkontakt med den smittet.
Du behøver ikke lade dig teste på 6.dagen.
Man behøver ikke lade teste hvis man har været smittet inden for de sidste 12 uger.
Dette skyldes at du stadigvæk kan blive testet positiv i denne periode selvom du er erklæret rask.
Det er ikke nødvendigt at kontakte klubben ved `øvrig nærkontakt ` blot man overholder at lade sig teste inden man kommer til træning og kamp.
`øvrig nærkontakt` kan fx, være:
- Kollegaer, du har stået eller siddet ved siden af på arbejde
- Personer du har spist frokost eller middag med
- Gæster i dit hjem
- Personer du har været til møde med eller haft undervisning med og siddet ved siden af
- Klassekammerater i stamklassen eller alle børnene på stuen i dagtilbud
- Efterskole- og højskolekammerater og lignende, som du ikke har delt værelse med
- Hvis du har deltaget i en begivenhed med en eller flere smittede
- Deltagelse i idætrsaktivitet
Der kan være undtagelser hvor man skal isolere sig i forbindelse med nærkontakt og det kan være under disse omstændigheder:
- Du bor sammen med en person smittet med covid-19
- Du er kærester med en person smittet med covid-19
- Din værelseskammerat på en efterskole, højskole, lejrskole e.l. er smittet med covid-19
- En person, du har overnattet ved eller som har overnattet hos dig, er smittet med covid-19
Gør dette sig gældende skal man kontakte ungdomsformand Maria Bonde på tlf.: 22802950 som sammen medlemmet vil vurdere hvad der skal gøres herfra, da der kan være forhold som gør at man ikke kan komme til træning og kamp i en periode.
Det kan også være omvendt at man godt må komme hvis man opfylder visse betingelser. Så i disse tilfælde af nærkontakt vil klubben vurdere individuelt med det enkelte medlem hvad der er hensigtsmæssigt.
Ved smitte skal man også kontakte ungdomsformand Maria Bonde.
Klubben vil så agere efter de gældende retningslinjer og kontakte de resterende på holdet, som vil blive orienteret. Kommuniker ikke selv ud til holdet, da vi skal være 100 % sikker på at vi overholder de gældende retningslinjer i forbindelse med smitte på holdet med hensyn til, nærkontakt, test osv.
Der er ingen hold der bliver lukket ned ved smitte på holdet med mindre at klubben vurderer ved eventuelle større smitteudbrud at det ikke kan fortsætte i en periode
Klubben vil gerne opfordre til at man jævnligt lader sig teste jævnligt så vi kan holde eventuel smitte på afstand i klubben.
Retningslinjerne kan løbende ændre sig og vi vil informere ved ændrede regler.
Er man i det mindste i tvivl omkring corona spørgsmål er man selvfølgelig velkommen til at kontakte Maria.
Nok om corona for denne gang 🙂
Vi ses snart i hallen til en masse dejlig håndbold.⚽
M.v.h.
Bestyrelsen
Gladsaxe HG
Kære alle
Endelig kom vi ud af Corona-skyggen og Gladsaxe HG er atter oppe i fulde omdrejninger 🙂
Bestyrelsen vil gerne sige tak til trænere og alle de frivillige som har ydet en stor indsats for at tingene har kunne fungere i en svær periode.
Tak til forældre- jer medlemmer for den opbakning som vi oplever i dagligdagen og ikke mindst i forbindelse med de perioder hvor vi har været lukket ned.
Dette har været en fornøjelse at opleve og gør at klubben i dag står et rigtig godt sted.
Medlemstallet i klubben stiger støt og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. Vi har ikke været så mange HGere som vi er nu i godt 10 år.
Forårsturneringen er i fuld gang og alle hold er kommet fint fra start.
D. 5. april er der Skolernes Dag i hallen og Gladsaxe HG er værter for denne begivenhed, hvor trænere & bestyrelse vil være til stede for at dømme & vejlede i dagens kampe.
D. 8.10. april tager U11 + U13 årgange til weekendstævne, Dydensborg Taxi Cup, i Kerteminde. Dejligt at vi igen har mulighed for at tage afsted på en sjov og hyggelig håndboldweekend.
Der arbejdes af klubbens øvrige hold/trænere på at tage til stævner eller anden social sammenkomst efter endt sæsonafslutning.
Bestyrelsen er i øjeblikket ved at lægge trænerkabale, samt opdatere træningstider, for den kommende sæson.
Desuden arbejdes der på en større afslutningsfest i maj måned, noget vi ikke har kunnet gennemføre de sidste 2 sæsoner pga. Corona. Så snart vi er i mål med planlægningen, kommer der info ud på hjemmeside og via nyhedsbrev.
Generalforsamling vil blive afholdt torsdag d. 21 april klokken 19:00 i klubbladet.
Klubben har desuden fået endnu en ny sponsor, Danbolig Søborg, som vi byder hjertelig velkommen i klubben.
Besøg også vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.
På gensyn og rigtig god weekend – hilsen Bestyrelsen
Kære alle
Endelig kom vi ud af Corona-skyggen og Gladsaxe HG er atter oppe i fulde omdrejninger 🙂
Bestyrelsen vil gerne sige tak til trænere og alle de frivillige som har ydet en stor indsats for at tingene har kunne fungere i en svær periode.
Tak til forældre- jer medlemmer for den opbakning som vi oplever i dagligdagen og ikke mindst i forbindelse med de perioder hvor vi har været lukket ned.
Dette har været en fornøjelse at opleve og gør at klubben i dag står et rigtig godt sted.
Medlemstallet i klubben stiger støt og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. Vi har ikke været så mange HGere som vi er nu i godt 10 år.
Forårsturneringen er i fuld gang og alle hold er kommet fint fra start.
D. 5. april er der Skolernes Dag i hallen og Gladsaxe HG er værter for denne begivenhed, hvor trænere & bestyrelse vil være til stede for at dømme & vejlede i dagens kampe.
D. 8.10. april tager U11 + U13 årgange til weekendstævne, Dydensborg Taxi Cup, i Kerteminde. Dejligt at vi igen har mulighed for at tage afsted på en sjov og hyggelig håndboldweekend.
Der arbejdes af klubbens øvrige hold/trænere på at tage til stævner eller anden social sammenkomst efter endt sæsonafslutning.
Bestyrelsen er i øjeblikket ved at lægge trænerkabale, samt opdatere træningstider, for den kommende sæson.
Desuden arbejdes der på en større afslutningsfest i maj måned, noget vi ikke har kunnet gennemføre de sidste 2 sæsoner pga. Corona. Så snart vi er i mål med planlægningen, kommer der info ud på hjemmeside og via nyhedsbrev.
Generalforsamling vil blive afholdt torsdag d. 21 april klokken 19:00 i klubbladet.
Klubben har desuden fået endnu en ny sponsor, Danbolig Søborg, som vi byder hjertelig velkommen i klubben.
Besøg også vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.
På gensyn og rigtig god weekend – hilsen Bestyrelsen
Kære medlemmer
Så er turneringen sluttet for alle hold.
Vi fik flere puljevindere i de forskellige ungdomsrækker, men alle hold uanset niveau og rækker har klaret sig super flot.
Vores U11 og U13 årgange har været til Dydensborg cup i Kerteminde.
En utrolig vellykket tur, hvor der blev vist et godt håndbold og ikke mindst et utroligt sammenhold på tværs af holdene. Prøv at tag et kig på vores facebook side.
Selvom turneringen er stoppet vil der selvfølgelig være træning frem til sommerferien som starter i uge 25. Træningen starter op igen start august, men nærmere info når vi nærmer os.
Når vi er kommet forbi 1. maj er der årgangs skift i de forskellige rækker og hold.
De nye årgange for sæsonen 2022-2023 ser sådan ud både for piger og drenge:
U-5 født 2017
U-6 født 2016
U-7 født 2015
U-8 født 2014
U-9 født 2013
U10 født 2012
U11 født 2011
U13 født 2009-2010
U15 født 2007-2008
U17 født 2005-2006
Det vil konkret sige at nogle skal have ny træner og flytte træningstid efter 1. maj.
Det kan ikke undgås at tiderne og eventuelt ens træningsdage kan ændre sig med årgangsskift. Vær opmærksom på at man også vil flytte hold i holdsport og ens kontingent kan ændre sig når man rykker en årgang op.
Vi vil rette dette løbende i holdsport , så bliv ikke forvirret, hvis man er rykket inden 1. maj
Træningstider for sæson 2022-2023 som træder i kraft pr. 1. maj er vedhæftet dette nyhedsbrev.
Trænerne vil ligge træning på holdsport..
Indtil sommerferien har trænerne mulighed for at arrangere træningskampe og der er vil også være mulighed for strandstævner. Disse er videregivet til trænerne.
Husk det er nye årgange der bliver spillet efte 1.maj så var man årgang 2010 sidste år stiller man nu op som U13 og fremdeles.
Har man spørgsmål til alt dette er man selvfølgelig velkommen til at kontakte Børne-ungdomsformand Maria bonde på telefon 22802950.
Husk at afsætte lørdag d.11 juni til vores afslutningsfest, som tidligere kommunikeret ud.
VH
Bestyrelsen
Gladsaxe HG
Download vedhæftet fil (Træningsplan 2022-2023.docx)
Nyhedsbreve 2020/2021/2022/2023
- Juli 2020
- August 2020
- September 2020
- Oktober 2020
- November 2020
- December 2020
- Januar 2021
- Februar 2021
- Marts 2021
- April 2021
- Juni 2021
- August 2021
- September 2021
- November 2021
- Januar 2022
- Februar 2022
- Marts 2022
- April 2022
Sidste holdtræning var i denne uge og vi starter op igen i uge 33.
Dog er der fælles sommertræning som tidligere kommunikeret i uge 28, 29 & 30 om onsdagen, se mere på vores hjemmeside.
Bestyrelsen vil gerne sige kæmpe tak til alle trænere, holdledere og frivillige i Gladsaxe HG i alle har ydet en kæmpe indsats og vi glæder os til at se jer igen på den anden side af sommeren til en ny og spændende sæson.
Efter gennemgang og oprydning af materialerum har bestyrelsen besluttet at bestille en del nye materialer som der kan bruges i træningen. Der ud over er der også bestilt 60 nye bolde til de hold der mangler.
Der er også oprettet en forældreforening som skal være med til at hjælpe ved stævner, kampdage, arrangementer, håndboldens dag og meget andet.
Kontakt børne og ungdomsansvarlig Maria Bonde (maria@gladsaxehg.dk) hvis du er interesseret i at støtte op omkring dette.
Der bliver også arbejdet hårdt på at skaffe sponsorer til klubben og det er lykkes at finde en sponsor til vores herre og damehold.
Sponsoren er virksomheden Dani-Fix som ordner alt inden for rengøring til private og virksomheder https://www.dani-fix.dk/.
Skulle du have lyst til at sponsere et hold eller se hvad vi ellers kan tilbyde til sponsorer så klik på linket https://gladsaxehg.dk/sponsor/
Træningstider for 20/21 kan ses her https://gladsaxehg.dk/traener-og-traeningsoversigt/?et_fb=1
Vores webshop er også åben på holdsport, så alle kan shoppe nyt spillertøj og meget andet, hen over sommeren. Den er et kig værd.
Husk at sætte kryds i kalenderen d. 18.-20. september, hvor vi tager til Hedebo-cup.
I kan følge os på Facebook og tag et kig på vores nye flotte hjemmeside.
Rigtig god sommer til alle – sommerlige hilsner fra Bestyrelsen
Så er sommerferien ved at være forbi og håndbolden starter op igen og derfor lidt praktiske informationer.
Vi håber i har haft en fantastisk sommer og fået ladet batterierne op og er klar til alle de aktiviteter der venter lige om hjørnet.
Træningen starter op for alle i uge 33. Se træningstider for dit hold på hjemmesiden eller log ind på holdsport.
Tilmelding til træning, kamp og betaling af kontingent sker alt sammen gennem holdsport.
Kontakt børne og ungdomsansvarlig Maria Bonde telefon 22802950 eller e-mail maria@gladsaxehg.dk hvis du er i tvivl om hvordan holdsport fungerer.
Husk at få betalt kontingent ellers vil man blive inaktiv på holdsport og kan ikke deltage i træning og kamp og klubbens aktiviteter. Der er kommet en mail til de medlemmer der skal betale kontingent pr. 1/8. Tjek spam mail hvis den ikke er dukket op i din indbakke.
Spørgsmål til kontingent rettes til næstformand/kasser Anne U. Petersen på telefon 22722939 eller e-mail kasserer@gladsaxehg.dk
Der vil komme en opfølgning på manglende kontingent betaling midt august.
Der er købt nye bolde til de fleste og nye materialer som kan bruges i træningen.
Se vores nye webshop på holdsport hvor man kan købe klubbens trøjer og meget andet.
Vi har fået lavet en Gladsaxe-HG kasket som er super flot og et kig værd
Klubbens hjemmeside har fået nyt look og man kan finde alle informationer omkring klubben her.
Der er kommet ny cafe ejer i hallen (cafe Bibi) som har åbent hver dag fra 9-20. De har et virkeligt godt sortiment i både mad og drikke og til fornuftige priser.
Ellers glæder vi os bare vanvittig meget til at komme i gang og se jer alle sammen.
På snarligt gensyn
Bestyrelsen Gladsaxe-HG
Sæsonen er godt i gang og alle hold træner til de kommende kampe.
Medlemstallet i klubben er steget flot hen over sommeren og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange.
Niveau-stævner afholdes i weekenden d. 26/27. september & 3/4. oktober, kamptider følger snarest.
Gladsaxe HG lægger hal til stævnerne i begge weekender, så kom gerne forbi og bak op om holdene & klubben.
I oktober starter turneringen op og Gladsaxe HG er stærkt repræsenteret i mange rækker & årgange.
SUPER-SØNDAG i Gladsaxe HG, husk at sætte kryds i kalenderen søndag d. 1. november.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar til efteråret.
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder 🙂
På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen
Sæsonen er nu godt i gang og alle hold træner til de kommende turneringskampe.
Senior har allerede spillet flere kampe med flere flotte resultater og rigtig god tilskueropbakning.
Ungdom starter op med turnering fra uge 43.
Lørdag d. 24. oktober afholder Gladsaxe HG stævne i hallen for årgange U5 – U8. Søndag d.25 oktober er der 7 kampe i hallen fra U9 til vores seniorer. Kom gerne forbi og se kampene og støt holdene.
Alle hold fra U11 og op kan deltage i den kommende pokalturnering og er tilmeldt, info om kampe følger.
Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange.
HUSK at der trænes i efterårsferien i uge 42, se træningstider for de enkelte hold på holdsport
SUPER søndag d. 1. november er desværre blevet aflyst på grund af det sammenpresset kamp program for alle hold, da turneringen starter senere i år. Det er dog et koncept vi vil afholde i fremtiden, når omstændighederne tillader det.
Til gengæld er der flere søndage hvor vores hold spiller hjemme i hallen, da kampene er bredt ud på flere weekender. Tjek hjemmesiden.
Uddeling af præmier til de forskellige hold for sæsonen 2019-2020 vil foregå på en anden og overraskende måde.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Tjek reglerne for vores hal på hjemmesiden og vær opmærksom på at der er forskelligt hvordan den enkelte klub i turneringen kan håndtere de gældende retningslinjer i forhold til størrelse af hal.
Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar til efteråret.
Følg også Gladsaxe HG på Facebook og få de nyeste nyheder 🙂
På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen:
Sæsonen er godt i gang for ungdomsholdene, med flere flotte resultater.
Senior er desværre på pause i turneringen grundet COVID-19 restriktioner.
Der skal lyde en særlig tak til alle seniorspillere fra bestyrelsen for at blive med at træne og være en aktiv del af klubben selvom man ikke kan spille kampe. Det sætter vi enorm stor pris på.
De kommer en udmelding igen inden d.13. december angående de nuværende restriktioner for senior.
Alle rækker fra U11 er tilmeldt pokalturneringen. Info om kampe følger, se vores hjemmeside.
Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange trods den svære tid der er i øjeblikket, så det er rigtig positivt.
Stor kampdag i Gladsaxe HG. Husk at sætte kryds i kalenderen søndag d. 6. december. Denne dag vil der være kåringer for årets spiller / årets fighter for sæson 19/20.
I uge 51 opsættes der nye basket kurve i hallen og der er derfor ingen træning den uge.
HUSK at der trænes mellem jul & nytår i uge 52, Se træningstider for de enkelte hold på Holdsport eller spørg trænerne.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Klubben har haft ganske få tilfælde af smittede spillere, så foreløbigt har vi holdt klubben forholdsvis fri for COVID-19.
Stor tak til både spillere og forældre for meget ansvarlig deltagelse i træning & kampe og hjælp ved håndtering af smitte tilfælde, og for at følge de retningslinjer Gladsaxe HG arbejder efter. Se Hjemmeside.
Gladsaxe kommune har udsendt en video-info om COPVID-19, hvor foreningerne i Gladsaxe menes at være årsag til smittespredning i skolerne. Bestyrelsen i Gladsaxe HG har i et brev udtrykt undren over denne melding, da vi ikke oplever smittespredning i Gladsaxe HG. Vi afventer stadig svar på vores henvendelse.
Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.
HUSK at sidste bestilling for julegaver i webshoppen er d. 3. december, så ind og shop 🙂
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.
På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen:
Efterårs sæsonen er nu slut, desværre før planlagt pga. COVID19, men alle hold har klaret sig flot.
Flere af ungdomsholdene er rykket op i rækkerne på baggrund af resultaterne i efteråret. Vores U15 drenge er b.la rykket op i 1. division.
Næste halvsæson startes op pr. 4. januar, vi afventer dog stadig en melding fra myndighederne og kommunen på, om det bliver en realitet.
Så snart vi ved nærmere orienterer vi ud med det samme.
Der er kommet turnerings program for alle ungdomshold. Tjek DHF appen.
Stævner og weekendstævner starter op i maj, hvis alt går vel. Gladsaxe HG planlægger deltagelse i et weekendstævne i foråret, hvor klubben tager afsted samlet, Vi har tidligere deltaget ved Faxe-cup og Hedebo-cup, med stor succes.
Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. I denne COVID19-tid er det dejligt at vi bliver flere i foreningen og nye spillere melder sig ind.
Som et alternativ til alm. træning, har U13 drenge med stor succes deltaget i et orienteringsløb i samarbejde med OK73 Orientering. Der planlægges endnu et orienteringsløb i januar, hvor flere hold vil deltage.
Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.
Stor tak til både spillere og forældre for meget ansvarlig deltagelse i træning & kampe.
Følg Gladsaxe HG på facebook og hjemmesiden få de nyeste nyheder.
En stor tak skal lyde til jer alle for Jeres vedholdenhed og vilje til at fortsætte med håndboldspillet og støtte til klubben, trods mængden af udfordringer pga. COVID19.
Det har ikke altid været lige nemt at få tingene til at hænge sammen men vi har kun mødt stor velvilje hele vejen igennem.
Bestyrelsen ønsker alle medlemmer, trænere & frivillige og jeres familier en rigtig glædelig jul & et godt nytår.
Spis nu rigeligt af den gode mad og så ses vi på den anden side 🙂
Kære medlemmer
I og jeres familier ønskes hermed et rigtig godt nytår her på årets første dag.
Når man kigger tilbage på det forgangene år har det selvfølgelig været et udfordrende et af slagsen. Corona har præget vores hverdag og der er også sket del forandringer i klubben.
I bestyrelsen er vi dog sikre på at vi går et rigtig godt år i møde med en masse spændende udfordringer både på ungdomssiden og seniorsiden. Så lad os bevare de optimistiske briller på og at vi snart inden længe kan komme i hallen igen.
Som fortalt på pressemødet er de gældende restriktioner forlænget til søndag d. 17. januar, hvilket vil sige at vi tidligst kan komme i hallen igen mandag d. 18. januar.
Klubben melder ud så snart vi ved nærmere omkring situationen efter den 17. januar.
Rigtig god dag til jer alle
Nytårs hilsen
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Først et stort tillykke til herre landsholdet med endnu et verdensmesterskab. Det er super flot gået og giver bare endnu mere lyst og energi til at spille håndbold igen.
Som I desværre ved, blev restriktionerne endnu engang forlænget til d. 28. feb., men det var hvad vi kunne forvente i forhold til den situation vi befinder os i.
Det vil sige at vi nu tidligst kommer i gang med at spille håndbold engang i marts måned.
Når vi på et tidspunkt kommer ind i hallen og kan begynde at træne igen, skal man forvente at der går 2-3 uger før man kommer i kamp.
Dette skyldes at man rent fysiologisk skal vænne kroppen til at den spiller håndbold igen, så man undgår skader og at kroppen bliver overbelastet.
HRØ arbejder på flere scenarier i forhold til at man kan få spillet kampe og afviklet en turnering.
- Forlænge turneringen (senior og ungdom). Vigtig der bliver kampe i år, gerne hen til sommerferien.
- Overvejer at holde turneringen som stævner, så der bliver afviklet flere kampe på en weekend. (ungdom)
- Og mange andre gode tiltag man eventuelt har i støbeskeen
Dette er blot nogle af de tanker man gør sig, for at få afviklet turnering/kampe og tilbyde det maksimale i forhold til situationen.
Vi vil som klub gøre hvad vi kan, for at der kan afvikles træning og kampe så langt hen til sommerferien som overhovedet muligt, og derved bakke op omkring de tiltag der bliver lagt frem.
Hvis der ikke bliver afviklet en officiel turnering fra HRØ grundet tidspres eller andre faktorer, vil der i den udstrækning det kan lade sig gøre, forsøgt arrangeret træningskampe for de enkelte hold.
Husk at det er vigtigt at få betalt sit kontingent, som ligger til betaling pr. 1. februar.
Hvis man har fået flere mails med betalingslink, skal man blot klikke på linket i en af de mails, så vil det være det rigtige beløb der kommer frem.
Klubben har kun fået 1 registret udmeldelse under nedlukningen, hvilket er utroligt dejligt i forhold til situationen og skønt at der bliver bakket op omkring klubben i en svær tid.
Klubben oplever tværtimod en stor interesse for at spille håndbold, da der efterhånden er en pæn håndfuld som venter på at vi åbner, og kan komme til prøvetræning i klubben.
Lidt om aktiviteten i klubben:
Der er en konkurrence kørende mellem en del af holdene, om hvem der kan gå flest skridt til vi åbner op igen, og der vil selvfølgelig være en præmie til dem der klarer sig bedst. Stillingen vil løbende blive opdateret på hjemmesiden.
Der bliver løbet orienteringsløb i samarbejde med OK73-orientering, hvilket har været en sjov oplevelse for dem der har deltaget. Man kan tilmelde sig på holdsport og få en hyggelig søndag formiddag i selskab med holdkammerater og andre fra klubben.
Der er blevet holdt teams-møder med rigtig mange af holdene, hvor man lige får hilst på hinanden.
Mange af trænerne har taget online trænerkurser, så de er optimalt rustet til at tage imod Jer igen.
Så helt stille ligger vi ikke .
Husk man er altid velkommen til at henvende sig til bestyrelsen, hvis man har spørgsmål omkring nedlukning eller andre ting omkring klubben, man synes er relevant at få svar på.
Ellers må vi jo væbne os med tålmodighed, til vi kan komme i hallen igen.
Bestyrelsen skal selvfølgelig nok holde jer løbende orienteret, hvis der sker noget nyt omkring klubben.
Pas godt på jer selv!
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Gladsaxe-HG
Kære medlemmer
Så kan vi begynde udendørs træning fra på mandag.
Alle hold skulle gerne være blevet kontaktet af deres træner, ellers bliver i det snarest.
Grundet frost i græsbanerne må vi ikke træne i områderne på græsbaneren omkring hallen, da de ikke er offentlige tilgængelige. De styres af kommunen.
Der er dog flere steder i kommunen vi gerne må være, og i vil få direkte information fra trænerne, hvor træningen vil foregå.
Vi ved at DIF/HRØ arbejder hårdt på at vi kommer med i den næste genåbnings fase og at der politisk bliver beregnet på en åbning af indendørs idrætten, så vi håber at vi snarest kan mødes i hallen.
Ellers god træning til alle.
Restriktionerne for foreningsidrætten betyder:
• Der gælder et forsamlingsforbud på max 25 for udendørs idræt.
• Indendørs idræt skal fortsat holdes lukket.
• Professionel idræt er fortsat undtaget fra de særlige restriktioner.
7 spørgsmål og svar vedr. udendørs idræt i en corona-tid
1. Er det både børn og voksne, der må mødes op til 25 personer til udendørs træning/kamp?
Ja.
2. Er der krav om negativ test, før man må deltage i udendørs træning?
Nej, der er ikke krav om corona-test eller negativ test.
3. Må vi rykke indendørs træning udendørs?
Ja, det er tilladt at afvikle træning udendørs i grupper på op til 25 personer inkl. træner, hvis der er adgang til faciliteter. Det gælder alle idrætter, også dem der “normalt” træner indendørs.
4. Tæller en træner, dommer mv. med i forsamlings forbuddet på 25?
Ja, forsamlings forbuddet omfatter alle de tilstedeværende dvs. både udøvere, trænere, dommer og evt. tilskuere eller forældre mv.
5. Må vi arrangere træning for flere grupper samtidig?
Ja, hvis I sikrer, at hver gruppe er på max 25 personer inkl. træner. I skal desuden sikre, at I overholder følgende:
• Der skal være tilstrækkelig afstand mellem grupperne – gerne mindst 2 meters afstand.
• I skal sørge for at afgrænse den ene træningszone fra den anden. Anvend fx kegler, toppe, snor, kridt eller anden tydelig markering.
DIF er kommet med et fint oplæg til hvordan vi får startet op igen
• Der skal altid være en træner eller anden ansvarlig til stede ved afvikling af idrætsaktiviteter for børn. Husk at vedkommende tæller med i det samlede antal på max 25 personer.
6. Må en træner stå for aktiviteter i flere grupper af 25 samtidig?
Nej, hvis der er flere grupper til stede på samme tid, må en instruktør eller træner kun have ansvaret for aktiviteterne i en af grupperne.
7. Må klubhuse og foreningslokaler benyttes i forbindelse med f.eks. toiletbesøg og afhentning af udstyr?
Ja – toiletter, opbevaringsskure mv. må gerne holdes åbne for opbevaring og kortvarige ophold
Mvh
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Nyhedsbrev april
Så lykkedes det endelig at komme i hallen igen for vores medlemmer under 18 år.
Virkelig en fornøjelse at se alle de glade børn og trænere som har trænet i hallen denne uge.
Vi fortsætter i næste 🙂
Vores senior medlemmer må desværre træne lidt tid ude endnu, men heldigvis går vi jo mod varmere tider. Senior spillerne træner på vores bane ved parkeringspladsen lige ved skøjtehallen, og her er der en rigtig god tilslutning, trods de lidt anderledes vilkår.
Særlig tak til jer for at bevare humøret højt.
Mange foreninger har haft et rigtigt svært år grundet den markante nedlukning og især indendørs sporten har haft det hårdt, hvilket man kan læse i de fleste medier.
Hvordan går det så i Gladsaxe HG ?
Vi må sige at det ser rigtigt positivt ud.
Klubben har siden september sidste år haft en flot medlemsfremgang. Der er i dag 25 % flere medlemmer registreret i klubben end der var inden sæsonen 2020-2021 startede op i september. Det er næsten på alle årgange at der er kommer nye til, lige fra minier til seniorspillere.
Det er godt gået!
Så en kæmpe tak til trænere, spillere, frivillige, forældre for en kæmpe opbakning i en svær tid. Jeres støtte betyder alverden og har gjort at Gladsaxe HG i dag er rigtig godt rustet til fremtiden.
Ellers arbejder klubben på at få de sidste trænere på plads til næste sæson, og en ny træningsplan i hallen for sæsonen 2021-2022. Vi håber vi er færdige med dette arbejde inden sommerferien og kan komme med en endelig udmelding.
Der vil blive trænet frem til slutningen af uge 25, så der er masser af uger endnu hvor der kan trænes inden sommerferien starter.
Så starter sæsonen for Beach håndbold lige om lidt og her vil der blive tilbudt stævner for årgangene fra U9 og op.
Vi afvikler håndboldskole i uge 31 fra d.2 til d.6 august for årgangene fra 2008 til 2011. Så hvis det har interesse så tilmeld jer ved at bruge dette link: https://haandbold.dk/boern-unge-og-motion/haandboldskoler/tilmelding-til-dhf-haandboldskoler/
Web shoppen er igen åben, så tag et kig.
Rigtig god dag til alle
Mvh
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære alle
Så nærmer vi os sommerferien og derved også afslutningen på sæsonen 2020-2021.
Det har på mange måder været en udfordrende og anderledes sæson grundet hele situationen omkring corona.
Der har været utrolig mange forskellige og skiftende retningslinjer vi har skulle rette os efter, men alle har været utrolig gode til at efterleve de krav som er blevet stillet til os som klub.
Tusinde tak til alle trænere og frivillige omkring klubben som har ydet en kæmpe indsat for at tingene har kunnet fungere.
Tak til forældre og ikke mindst alle vores medlemmer for at støtte op omkring klubben i den forgangne sæson. Det har været unikt at opleve.
Det er meget få udmeldelser vi har fået, men derimod oplever vi pæn medlemsfremgang især i de lidt yngre årgange.
Der er stadigvæk visse hold i klubben hvor vi godt kunne bruge flere spillere og derfor vil klubben også lave en målrettet indsats for at vi bliver `fyldt op` på alle hold.
Vi vil til næste sæson være omkring 17 hold i klubben, hvilket er 4-5 hold mere end den sæson vi går ud af, men som sagt mangler vi lige det sidste for at nogle hold ikke kun lige er nok til at stille et hold. Der skal også være plads til et afbud.
Der er vedhæftet nye træningstider i en fil til sæsonen 2021-2022. Man vil opleve at en del forandringer i tider og træningsdage i forhold til sæsonen 2020-2021.
Dette skyldes at vi er blevet flere hold til sæsonen 2021-2022 og at alt har skulle gå op med trænernes arbejdstider, og at vi har vi flere trænere/hjælpetrænere som selv er aktive i klubben, hvor det også har skulle passe ind i forhold til deres træning.
Der vil senere komme en præsentation af trænerne for sæsonen 2021-2022.
Bemærk der er blevet ændret hold indstillinger i holdsport, hvis man er rykket en årgang op.
Så har bestyrelsens fået et nyt medlem ved Ahmet Cemil Kilic. Ahmet er holdleder på U13 piger, hvor han selv har en datter der spiller og har været en god hjælp med de mange forskellige opgaver der har været i klubben.
Ahmet`s opgaver vil være at hjælpe til med de organisatoriske opgaver der ligger i at planlægge kampdage, aktiviteter og andre events, og vil indgå i et tæt samarbejde med børne-ungdoms formand Maria Bonde for at styrke og gøre os endnu stærkere på børne ungdoms siden.
Vi har den sidste officielle trænings uge i 25 inden sommeren står for døren. Vi starter op igen med træning mandag d. 9 august.
Der vil dog være sommertræning i hallen i ugerne 26-27-28-29. Det vil foregår mandag og onsdag i tidsrummet fra klokken 17:00-20:00.
Fra klokken 17:00-18:30 er det for miner og op til U13.
Fra klokken 18:30-20:00 er det for U15 og op til vores seniorer
Alle er som sagt velkommen til at deltage og har man en ven/veninde som ikke er medlem af klubben er man velkommen til at tage dem med. Sommertræningen er åben for alle. Så mød op til hygge og socialt samvær på tværs af årgangene.
Husk vi afholder håndboldskole for årgangene 2008-2011 i uge 31. Det foregår mandag til fredag i tidsrummet 9-15.
Man kan tilmelde sig ved at gå ind på vores hjemmeside og bruge linket der.
Når vi kommer tilbage efter sommerferien vil der komme masser af aktiviteter.
Vi skal deltage i niveau stævner, og Cup stævner inden den egentlige turnering starter op.
Der vil også blive afholdt håndboldens dag d.2 oktober i hallen.
Hvis man har spillertøj liggende i skuffen bedes man aflevere det til sin træner senest i næste uge.
Klubben søger efter sponsorer og kender man nogen eller måske selv have lyst til at sponsere klubben gennem sit firma eller arbejdsplads må man meget gerne kontakte formand Kristian Kennebo på telefon 29245712.
Der er lavet mange nye tiltag omkring sponsering og man kan få en forsmag ved at klikke ind på dette link https://gladsaxehg.dk/sponsor/
Ellers må alle have en fantastisk sommerferie.
Vi vil glæde os enormt til at tage imod jer til den nye sæson, hvor det ser ud til at den kan gennemføres som vi kender den.
Det bliver fantastisk.
Sommer hilsner
Bestyrelsens Gladsaxe HG
Så er sommerferien ved at være forbi, hvilket jo betyder at træningen starter op igen.
Vi håber at i alle har haft en god sommer og rigtig fået slappet af.
Træningen starter op igen på mandag d.9 august, hvor minierne er de første til at starte op. Hvis man er tvivl om hvornår man træner så tjek træningstiderne på hjemmesiden eller holdsport. Tjek eventuelt linket hvis du er i tvivl https://gladsaxehg.dk/traener-…
Husk at få betalt kontingent, så man kan deltage i de fremadrettede aktiviteter i klubben.
Inden længe venter niveau stævner, eventuelle træningskampe og inden vi får set os om starter turneringen op igen.
Klubben har besluttet at vi ikke i år deltager i overnatningsstævner, men at alle hold de hold der har mulighed for det skal deltage i niveaustævner.
Disse stævner er vigtige i forhold til hvilken række/niveau man skal tilmelde de enkelte hold.
Det er muligt at deltage i stævner uden overnatning eller arrangere træningskampe. Det er op til træneren for det enkelte hold at beslutte, hvad der passer bedst til årgangen. Så der skal nok komme kampe inden turneringen starter op. Hvilket for de fleste hold er i weekenden uge 39(3-4 oktober)
Her pr. 1 august er der kommet nye retningslinjer for indendørs idrætten.
Det vigtigste at nævne er at indendørs forsamlings loftet er ophævet, og derved kan vi afvikle træning og kampe uden problemer.
Arealkravet er dog stadigvæk gældende så der skal være 2 m2 pr. person og derfor nå der max være 238 personer i hallen.
Kravet om coronapas ved træning og kamp er også ophævet for vores medlemmer over 18 år.
Ellers er der ingen restriktioner som har indflydelse på træning og kampe.
Vi skal selvfølgelig huske at spritte hænder osv., som er en del af dagligdagen lige nu.
Man må som forældre gerne komme i hallen, når ens barn træner eller når man afleverer barnet til træning. Husk blot at sætte jer ned på tilskuerpladserne ved længere ophold og sæt jer ikke på de forreste rækker. Sæt jer 4-5 rækker op så der er afstand til trænere og udøvere.
Det er vigtig at hvis man som medlem er blevet smittet straks tager kontakt til Børne-ungdomsformand Maria Bonde på telefon 22802950, så vi kan få stoppet eventuelle smittekæder.
Har jeres barn været i nærkontakt med en smittet i forbindelse med træning og kamp vil klubben henvende sig personligt til de involverede.
Så har klubben fået 2 nye sponsorer som er Jyske bank på Søborg hovedgade og Kvickly Buddinge. Vi byder dem velkommen og glæder os til samarbejdet.
Vi ser frem til at se jer alle igen i løbet af næste uge
God weekend og lad os så håbe at håndboldherrerne tager guldet i morgen
Mv
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Så venter turneringen lige om hjørnet. De fleste hold har fået deltaget i niveaustævner eller træningskampe, hvor trænerne har haft muligheder for at vurdere i hvilken række man skal deltage i.
Så tjek derfor jeres holdsport, hvor der lagt kamp programmer så i kan se hvornår i skal deltage i kamp
Så gå på holdsport og få tilmeldt jer
Kampe kan selvfølgelig bliver rykket, men i vil bliver informeret af trænerne hvis dette sker
Turneringen går officielt i gang i den kommende weekend og slutter engang i december måned.
Der var generalforsamling torsdag d. 23/09 som forløb ganske fredeligt. Der er kommet et nyt ansigt i bestyrelsen ved Ahmet Kilic som sidder som ungdomserpræsentant og vil repræsentere børne-ungdoms siden sammen med børen-ungdomsformand Maria Bonde.
Ole Fredriksen valgte at stoppe i bestyrelsen for denne gang efter at have siddet i en årrække.
Tak til Ole for samarbejdet fra hele bestyrelsen. Resten af bestyrelsen kan man se på vores hjemmeside.
Husk vi afholder håndboldens dag nu på lørdag d.2 oktober i hallen fra klokken 10:00 til 14:30 hvor der vil være en masse spændende aktiviteter.
Ellers glæder vi bare at se jer i hallen til en masse gode timer med håndbold
De bedste håndbold hilsner
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Så er vi godt inde i sæsonen og alle hold har fået spillet en del kampe. Vi har afholdt stævne for de helt små og haft et par super søndage i hallen hvor der har været kampe fra klokken 9:00 til 19:00.
Det har været rigtig hyggelige dage og med god stemning på tværs af hold og årgange, hvor der er blevet heppet livligt på hinanden. Kom gerne lidt før eller bliv lidt ekstra efter ens egen kamp og hep på et af de andre hold i klubben.
På medlems siden går det flot fremad og det er efterhånden mange år siden at vi har været så mange registeret medlemmer og hold som vi er nu. Så det er rigtig positivt.
CORONA-INFO:
Der er stadig ingen restriktioner som har indflydelse på træning og kampe.
Vi skal selvfølgelig huske at spritte hænder osv., som er en del af dagligdagen lige nu.
Man må som forældre gerne komme i hallen, når ens barn træner eller når man afleverer barnet til træning. Husk blot at sætte jer ned på tilskuerpladserne ved længere ophold og sæt jer ikke på de forreste rækker. Sæt jer 4-5 rækker op så der er afstand til trænere og udøvere. Brug venligst hovedindgangen når i kommer til træning og kamp, så vi undgår for meget trafik ved den ene dør ved bagindgangen til hallen.
Det er vigtig at hvis man som medlem er blevet smittet straks tager kontakt til Børne-ungdomsformand Maria Bonde på telefon 22802950 eller bestyrelsesmedlem Nynne Darum på telefon 20180230, så vi kan få stoppet eventuelle smittekæder.
Hvis man er nærkontakt til en smittet eller har symptomer på Corona, må man først møde op til træning & kamp, når man har en negativ lyntest eller PCR test, Har man smitte i hjemmet skal man have en negativ PCR test før man eventuelt må møde til træning og kamp. Husk venligst at orientere klubben, hvis man er under test i forbindelse med nærkontakt til en smittet, så vi hele tiden har muligheden for at reagere hurtigt smitte. Brug holdsport til at registrere jer til træning og kamp, da vi hurtigt af den vej 100 % kan finde ud af hvem der har været til stede.
Har Jeres barn været i nærkontakt med en smittet i forbindelse med træning og kamp vil klubben henvende sig personligt til de involverede.
Vi vil selvfølgelig følge situationen omkring corona tæt og komme med yderligere information hvis retningslinjerne ændrer sig
Bestyrelsen havde planlagt en samlet juleafslutning i december for klubbens medlemmer, men har valgt ikke at afholde den grundet den stigende smitte. De enkelte hold vil derfor selv planlægge lidt julehygge og så håber vi snart at vi for alvor kan samles på tværs af holdene og alder.
De bedste hilsner
Bestyrelsen Gladsaxe HG
Kære medlemmer
Håber i alle har haft en rigtig god jul og er kommet godt ind i det nye år.
Efter nedlukningen hen over julen starter træningen igen onsdag d.5 januar og trænerne glæder sig rigtig meget til at se jer alle igen.
Der er kommet kamp program for alle hold som man kan se på holdsport eller bruge DHF appen hvor det også er tilgængeligt.
De fleste hold starter op i weekenden d 15-16 januar med enkelte undtagelser, men ingen starter op med kampe før denne weekend.
Vi starter hårdt ud med fuldt Kamp program i Gladsaxe hallen denne weekend.
Lørdag d.15 januar er der ministævne i hallen og søndag d. 16 januar er der kampe fra klokken 9.00 til klokken 20:00 med 10 fulde kampe på programmet lige fra vores U9-piger-drenge til vores senior spillere.
Så få allerede lagt de kommende kampe ind i kalenderen frem til slutningen af sæsonen omkring start april og tilmeld jer på holdsport hurtigst muligt så trænerne har overblik over de enkelte kampe.
Corona-information:
Der er krav om mundbind for alle over 12 år i hallen så længe man bevæger sig rundt. Sidder man på tilskuerpladserne er man undtaget. Spillere og trænere er fritaget til træning og kamp.
Aflever og hent dit barn uden for hallen, og brug indgangene ved svømmehallen så vi undgår for meget trafik ved bagindgangen.
Især i de små årgange kan der være behov for at man afleverer og henter sit barn i hallen eller måske er tilstede ved træningen og det er selvfølelig helt ok.
Sid ikke på de nederste tilskuerpladser ved ophold i hallen. Sæt dig 3-4 rækker op.
Har man som medlem været i det der hedder `øvrig nærkontakt ` skal man lade sig teste inden man kommer til træning eller kamp. Enten ved en Quick eller hjemmetest og overholde de gældende retningslinjer for at lade sig teste.
Dette er hurtigst muligt, dog inden man kommer til træning eller kamp og på 4. dagen efter du sidst har været i nærkontakt med den smittet.
Du behøver ikke lade dig teste på 6.dagen.
Man behøver ikke lade teste hvis man har været smittet inden for de sidste 12 uger.
Dette skyldes at du stadigvæk kan blive testet positiv i denne periode selvom du er erklæret rask.
Det er ikke nødvendigt at kontakte klubben ved `øvrig nærkontakt ` blot man overholder at lade sig teste inden man kommer til træning og kamp.
`øvrig nærkontakt` kan fx, være:
- Kollegaer, du har stået eller siddet ved siden af på arbejde
- Personer du har spist frokost eller middag med
- Gæster i dit hjem
- Personer du har været til møde med eller haft undervisning med og siddet ved siden af
- Klassekammerater i stamklassen eller alle børnene på stuen i dagtilbud
- Efterskole- og højskolekammerater og lignende, som du ikke har delt værelse med
- Hvis du har deltaget i en begivenhed med en eller flere smittede
- Deltagelse i idætrsaktivitet
Der kan være undtagelser hvor man skal isolere sig i forbindelse med nærkontakt og det kan være under disse omstændigheder:
- Du bor sammen med en person smittet med covid-19
- Du er kærester med en person smittet med covid-19
- Din værelseskammerat på en efterskole, højskole, lejrskole e.l. er smittet med covid-19
- En person, du har overnattet ved eller som har overnattet hos dig, er smittet med covid-19
Gør dette sig gældende skal man kontakte ungdomsformand Maria Bonde på tlf.: 22802950 som sammen medlemmet vil vurdere hvad der skal gøres herfra, da der kan være forhold som gør at man ikke kan komme til træning og kamp i en periode.
Det kan også være omvendt at man godt må komme hvis man opfylder visse betingelser. Så i disse tilfælde af nærkontakt vil klubben vurdere individuelt med det enkelte medlem hvad der er hensigtsmæssigt.
Ved smitte skal man også kontakte ungdomsformand Maria Bonde.
Klubben vil så agere efter de gældende retningslinjer og kontakte de resterende på holdet, som vil blive orienteret. Kommuniker ikke selv ud til holdet, da vi skal være 100 % sikker på at vi overholder de gældende retningslinjer i forbindelse med smitte på holdet med hensyn til, nærkontakt, test osv.
Der er ingen hold der bliver lukket ned ved smitte på holdet med mindre at klubben vurderer ved eventuelle større smitteudbrud at det ikke kan fortsætte i en periode
Klubben vil gerne opfordre til at man jævnligt lader sig teste jævnligt så vi kan holde eventuel smitte på afstand i klubben.
Retningslinjerne kan løbende ændre sig og vi vil informere ved ændrede regler.
Er man i det mindste i tvivl omkring corona spørgsmål er man selvfølgelig velkommen til at kontakte Maria.
Nok om corona for denne gang 🙂
Vi ses snart i hallen til en masse dejlig håndbold.⚽
M.v.h.
Bestyrelsen
Gladsaxe HG
Kære alle
Endelig kom vi ud af Corona-skyggen og Gladsaxe HG er atter oppe i fulde omdrejninger 🙂
Bestyrelsen vil gerne sige tak til trænere og alle de frivillige som har ydet en stor indsats for at tingene har kunne fungere i en svær periode.
Tak til forældre- jer medlemmer for den opbakning som vi oplever i dagligdagen og ikke mindst i forbindelse med de perioder hvor vi har været lukket ned.
Dette har været en fornøjelse at opleve og gør at klubben i dag står et rigtig godt sted.
Medlemstallet i klubben stiger støt og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. Vi har ikke været så mange HGere som vi er nu i godt 10 år.
Forårsturneringen er i fuld gang og alle hold er kommet fint fra start.
D. 5. april er der Skolernes Dag i hallen og Gladsaxe HG er værter for denne begivenhed, hvor trænere & bestyrelse vil være til stede for at dømme & vejlede i dagens kampe.
D. 8.10. april tager U11 + U13 årgange til weekendstævne, Dydensborg Taxi Cup, i Kerteminde. Dejligt at vi igen har mulighed for at tage afsted på en sjov og hyggelig håndboldweekend.
Der arbejdes af klubbens øvrige hold/trænere på at tage til stævner eller anden social sammenkomst efter endt sæsonafslutning.
Bestyrelsen er i øjeblikket ved at lægge trænerkabale, samt opdatere træningstider, for den kommende sæson.
Desuden arbejdes der på en større afslutningsfest i maj måned, noget vi ikke har kunnet gennemføre de sidste 2 sæsoner pga. Corona. Så snart vi er i mål med planlægningen, kommer der info ud på hjemmeside og via nyhedsbrev.
Generalforsamling vil blive afholdt torsdag d. 21 april klokken 19:00 i klubbladet.
Klubben har desuden fået endnu en ny sponsor, Danbolig Søborg, som vi byder hjertelig velkommen i klubben.
Besøg også vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.
På gensyn og rigtig god weekend – hilsen Bestyrelsen
Kære alle
Endelig kom vi ud af Corona-skyggen og Gladsaxe HG er atter oppe i fulde omdrejninger 🙂
Bestyrelsen vil gerne sige tak til trænere og alle de frivillige som har ydet en stor indsats for at tingene har kunne fungere i en svær periode.
Tak til forældre- jer medlemmer for den opbakning som vi oplever i dagligdagen og ikke mindst i forbindelse med de perioder hvor vi har været lukket ned.
Dette har været en fornøjelse at opleve og gør at klubben i dag står et rigtig godt sted.
Medlemstallet i klubben stiger støt og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. Vi har ikke været så mange HGere som vi er nu i godt 10 år.
Forårsturneringen er i fuld gang og alle hold er kommet fint fra start.
D. 5. april er der Skolernes Dag i hallen og Gladsaxe HG er værter for denne begivenhed, hvor trænere & bestyrelse vil være til stede for at dømme & vejlede i dagens kampe.
D. 8.10. april tager U11 + U13 årgange til weekendstævne, Dydensborg Taxi Cup, i Kerteminde. Dejligt at vi igen har mulighed for at tage afsted på en sjov og hyggelig håndboldweekend.
Der arbejdes af klubbens øvrige hold/trænere på at tage til stævner eller anden social sammenkomst efter endt sæsonafslutning.
Bestyrelsen er i øjeblikket ved at lægge trænerkabale, samt opdatere træningstider, for den kommende sæson.
Desuden arbejdes der på en større afslutningsfest i maj måned, noget vi ikke har kunnet gennemføre de sidste 2 sæsoner pga. Corona. Så snart vi er i mål med planlægningen, kommer der info ud på hjemmeside og via nyhedsbrev.
Generalforsamling vil blive afholdt torsdag d. 21 april klokken 19:00 i klubbladet.
Klubben har desuden fået endnu en ny sponsor, Danbolig Søborg, som vi byder hjertelig velkommen i klubben.
Besøg også vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.
Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.
På gensyn og rigtig god weekend – hilsen Bestyrelsen
Kære medlemmer
Så er turneringen sluttet for alle hold.
Vi fik flere puljevindere i de forskellige ungdomsrækker, men alle hold uanset niveau og rækker har klaret sig super flot.
Vores U11 og U13 årgange har været til Dydensborg cup i Kerteminde.
En utrolig vellykket tur, hvor der blev vist et godt håndbold og ikke mindst et utroligt sammenhold på tværs af holdene. Prøv at tag et kig på vores facebook side.
Selvom turneringen er stoppet vil der selvfølgelig være træning frem til sommerferien som starter i uge 25. Træningen starter op igen start august, men nærmere info når vi nærmer os.
Når vi er kommet forbi 1. maj er der årgangs skift i de forskellige rækker og hold.
De nye årgange for sæsonen 2022-2023 ser sådan ud både for piger og drenge:
U-5 født 2017
U-6 født 2016
U-7 født 2015
U-8 født 2014
U-9 født 2013
U10 født 2012
U11 født 2011
U13 født 2009-2010
U15 født 2007-2008
U17 født 2005-2006
Det vil konkret sige at nogle skal have ny træner og flytte træningstid efter 1. maj.
Det kan ikke undgås at tiderne og eventuelt ens træningsdage kan ændre sig med årgangsskift. Vær opmærksom på at man også vil flytte hold i holdsport og ens kontingent kan ændre sig når man rykker en årgang op.
Vi vil rette dette løbende i holdsport , så bliv ikke forvirret, hvis man er rykket inden 1. maj
Træningstider for sæson 2022-2023 som træder i kraft pr. 1. maj er vedhæftet dette nyhedsbrev.
Trænerne vil ligge træning på holdsport..
Indtil sommerferien har trænerne mulighed for at arrangere træningskampe og der er vil også være mulighed for strandstævner. Disse er videregivet til trænerne.
Husk det er nye årgange der bliver spillet efte 1.maj så var man årgang 2010 sidste år stiller man nu op som U13 og fremdeles.
Har man spørgsmål til alt dette er man selvfølgelig velkommen til at kontakte Børne-ungdomsformand Maria bonde på telefon 22802950.
Husk at afsætte lørdag d.11 juni til vores afslutningsfest, som tidligere kommunikeret ud.
VH
Bestyrelsen
Gladsaxe HG
Download vedhæftet fil (Træningsplan 2022-2023.docx)