Nyhedsbreve 2020/2021

Til alle medlemmer

Sommeren nærmer sig og ferien står for døren.

Sidste holdtræning var i denne uge og vi starter op igen i uge 33.

Dog er der fælles sommertræning som tidligere kommunikeret i uge 28, 29 & 30 om onsdagen, se mere på vores hjemmeside.

Bestyrelsen vil gerne sige kæmpe tak til alle trænere, holdledere og frivillige i Gladsaxe HG i alle har ydet en kæmpe indsats og vi glæder os til at se jer igen på den anden side af sommeren til en ny og spændende sæson.

Efter gennemgang og oprydning af materialerum har bestyrelsen besluttet at bestille en del nye materialer som der kan bruges i træningen. Der ud over er der også bestilt 60 nye bolde til de hold der mangler.

Der er også oprettet en forældreforening som skal være med til at hjælpe ved stævner, kampdage, arrangementer, håndboldens dag og meget andet. 

Kontakt børne og ungdomsansvarlig Maria Bonde (maria@gladsaxehg.dk) hvis du er interesseret i at støtte op omkring dette.

Der bliver også arbejdet hårdt på at skaffe sponsorer til klubben og det er lykkes at finde en sponsor til vores herre og damehold.

Sponsoren er virksomheden Dani-Fix som ordner alt inden for rengøring til private og virksomheder https://www.dani-fix.dk/.

Skulle du have lyst til at sponsere et hold eller se hvad vi ellers kan tilbyde til sponsorer så klik på linket http://gladsaxehg.dk/sponsor/

Træningstider for 20/21 kan ses her http://gladsaxehg.dk/traener-og-traeningsoversigt/?et_fb=1

Vores webshop er også åben på holdsport, så alle kan shoppe nyt spillertøj og meget andet, hen over sommeren. Den er et kig værd.

Husk at sætte kryds i kalenderen d. 18.-20. september, hvor vi tager til Hedebo-cup.

I kan følge os på Facebook og tag et kig på vores nye flotte hjemmeside.

Rigtig god sommer til alle – sommerlige hilsner fra Bestyrelsen

 

Så er sommerferien ved at være forbi og håndbolden starter op igen og derfor lidt praktiske informationer.

Vi håber i har haft en fantastisk sommer og fået ladet batterierne op og er klar til alle de aktiviteter der venter lige om hjørnet.

Træningen starter op for alle i uge 33.  Se træningstider for dit hold på hjemmesiden eller log ind på holdsport.

Tilmelding til træning, kamp og betaling af kontingent sker alt sammen gennem holdsport.

Kontakt børne og ungdomsansvarlig Maria Bonde telefon 22802950 eller e-mail maria@gladsaxehg.dk hvis du er i tvivl om hvordan holdsport fungerer.

Husk at få betalt kontingent ellers vil man blive inaktiv på holdsport og kan ikke deltage i træning og kamp og klubbens aktiviteter. Der er kommet en mail til de medlemmer der skal betale kontingent pr. 1/8. Tjek spam mail hvis den ikke er dukket op i din indbakke.

Spørgsmål til kontingent rettes til næstformand/kasser Anne U. Petersen på telefon 22722939 eller e-mail kasserer@gladsaxehg.dk

Der vil komme en opfølgning på manglende kontingent betaling midt august.  

Der er købt nye bolde til de fleste og nye materialer som kan bruges i træningen. 

Se vores nye webshop på holdsport hvor man kan købe klubbens trøjer og meget andet.

Vi har fået lavet en Gladsaxe-HG kasket som er super flot og et kig værd

Klubbens hjemmeside har fået nyt look og man kan finde alle informationer omkring klubben her.

Der er kommet ny cafe ejer i hallen (cafe Bibi) som har åbent hver dag fra 9-20. De har et virkeligt godt sortiment i både mad og drikke og til fornuftige priser.

Ellers glæder vi os bare vanvittig meget til at komme i gang og se jer alle sammen.

På snarligt gensyn

Bestyrelsen Gladsaxe-HG

Sæsonen er godt i gang og alle hold træner til de kommende kampe.

Medlemstallet i klubben er steget flot hen over sommeren og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange.

Niveau-stævner afholdes i weekenden d. 26/27. september & 3/4. oktober, kamptider følger snarest.

Gladsaxe HG lægger hal til stævnerne i begge weekender, så kom gerne forbi og bak op om holdene & klubben.

I oktober starter turneringen op og Gladsaxe HG er stærkt repræsenteret i mange rækker & årgange.

SUPER-SØNDAG i Gladsaxe HG, husk at sætte kryds i kalenderen søndag d. 1. november.

Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.

Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar til efteråret.

Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder 🙂

På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyt fra bestyrelsen

Sæsonen er nu godt i gang og alle hold træner til de kommende turneringskampe.

Senior har allerede spillet flere kampe med flere flotte resultater og rigtig god tilskueropbakning.

Ungdom starter op med turnering fra uge 43.

Lørdag d. 24. oktober afholder Gladsaxe HG stævne i hallen for årgange U5 – U8.  Søndag d.25 oktober er der 7 kampe i hallen fra U9 til vores seniorer. Kom gerne forbi og se kampene og støt holdene.

Alle hold fra U11 og op kan deltage i den kommende pokalturnering og er tilmeldt, info om kampe følger.

Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange.

HUSK at der trænes i efterårsferien i uge 42, se træningstider for de enkelte hold på holdsport

SUPER søndag d. 1. november er desværre blevet aflyst på grund af det sammenpresset kamp program for alle hold, da turneringen starter senere i år. Det er dog et koncept vi vil afholde i fremtiden, når omstændighederne tillader det.

Til gengæld er der flere søndage hvor vores hold spiller hjemme i hallen, da kampene er bredt ud på flere weekender. Tjek hjemmesiden.

Uddeling af præmier til de forskellige hold for sæsonen 2019-2020 vil foregå på en anden og overraskende måde.

Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.

Tjek reglerne for vores hal på hjemmesiden og vær opmærksom på at der er forskelligt hvordan den enkelte klub i turneringen kan håndtere de gældende retningslinjer i forhold til størrelse af hal.

Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar til efteråret.

Følg også Gladsaxe HG på Facebook og få de nyeste nyheder 🙂

På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen

nyhedsbrev november

 

Nyt fra bestyrelsen:

Sæsonen er godt i gang for ungdomsholdene, med flere flotte resultater.

Senior er desværre på pause i turneringen grundet COVID-19 restriktioner. 

Der skal lyde en særlig tak til alle seniorspillere fra bestyrelsen for at blive med at træne og være en aktiv del af klubben selvom man ikke kan spille kampe. Det sætter vi enorm stor pris på.

De kommer en udmelding igen inden d.13. december angående de nuværende restriktioner for senior.

Alle rækker fra U11 er tilmeldt pokalturneringen. Info om kampe følger, se vores hjemmeside.

Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange trods den svære tid der er i øjeblikket, så det er rigtig positivt.

Stor kampdag i Gladsaxe HG. Husk at sætte kryds i kalenderen søndag d. 6. december. Denne dag vil der være kåringer for årets spiller / årets fighter for sæson 19/20.

I uge 51 opsættes der nye basket kurve i hallen og der er derfor ingen træning den uge.

HUSK at der trænes mellem jul & nytår i uge 52, Se træningstider for de enkelte hold på Holdsport eller spørg trænerne.

Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.

Klubben har haft ganske få tilfælde af smittede spillere, så foreløbigt har vi holdt klubben forholdsvis fri for COVID-19.

Stor tak til både spillere og forældre for meget ansvarlig deltagelse i træning & kampe og hjælp ved håndtering af smitte tilfælde, og for at følge de retningslinjer Gladsaxe HG arbejder efter.  Se Hjemmeside.

Gladsaxe kommune har udsendt en video-info om COPVID-19, hvor foreningerne i Gladsaxe menes at være årsag til smittespredning i skolerne. Bestyrelsen i Gladsaxe HG har i et brev udtrykt undren over denne melding, da vi ikke oplever smittespredning i Gladsaxe HG. Vi afventer stadig svar på vores henvendelse.

Besøg vores hjemmeside www.gladsaxehg.dk og webshoppen, hvor alle de nyeste ting fra Hummel er klar.

HUSK at sidste bestilling for julegaver i webshoppen er d. 3. december, så ind og shop 🙂

Følg også Gladsaxe HG på facebook og få de nyeste nyheder.

På gensyn i hallen – hilsen bestyrelsen

 

Julehilsen

Nyt fra bestyrelsen:

Efterårs sæsonen er nu slut, desværre før planlagt pga. COVID19, men alle hold har klaret sig flot. 

Flere af ungdomsholdene  er rykket op i rækkerne på baggrund af resultaterne i efteråret. Vores U15 drenge er b.la rykket op i 1. division.

Næste halvsæson startes op pr. 4. januar, vi afventer dog stadig en melding fra myndighederne og kommunen på, om det bliver en realitet. 

Så snart vi ved nærmere orienterer vi ud med det samme.

Der er kommet turnerings program for alle ungdomshold. Tjek DHF appen.

Stævner og weekendstævner starter op i maj, hvis alt går vel. Gladsaxe HG planlægger deltagelse i et weekendstævne i foråret, hvor klubben tager afsted samlet, Vi har tidligere deltaget ved Faxe-cup og Hedebo-cup, med stor succes.

Medlemstallet i klubben stiger stadig og vi oplever fortsat spillertilgang på mange årgange. I denne COVID19-tid er det dejligt at vi bliver flere i foreningen og nye spillere melder sig ind.

Som et alternativ til alm. træning, har U13 drenge med stor succes deltaget i et orienteringsløb i samarbejde med OK73 Orientering. Der planlægges endnu et orienteringsløb i januar, hvor flere hold vil deltage.

Til alle træninger & kampdage er der øget fokus på COVID 19 og Gladsaxe HG holder sig løbende opdateret og overholder alle regler og retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.

Stor tak til både spillere og forældre for meget ansvarlig deltagelse i træning & kampe.

Følg Gladsaxe HG på facebook og hjemmesiden få de nyeste nyheder.

En stor tak skal lyde til jer alle for Jeres vedholdenhed og vilje til at fortsætte med håndboldspillet og støtte til klubben, trods mængden af udfordringer pga. COVID19.

Det har ikke altid været lige nemt at få tingene til at hænge sammen men vi har kun mødt stor velvilje hele vejen igennem.

Bestyrelsen ønsker alle medlemmer, trænere & frivillige og jeres familier en rigtig glædelig jul & et godt nytår.

Spis nu rigeligt af den gode mad og så ses vi på den anden side 🙂

 

Kære medlemmer

 

I og jeres familier ønskes hermed et rigtig godt nytår her på årets første dag.

Når man kigger tilbage på det forgangene år har det selvfølgelig været et udfordrende et af slagsen.  Corona har præget vores hverdag og der er også sket del forandringer i klubben.

I bestyrelsen er vi dog sikre på at vi går et rigtig godt år i møde med en masse spændende udfordringer både på ungdomssiden og seniorsiden. Så lad os bevare de optimistiske briller på og at vi snart inden længe kan komme i hallen igen.

Som fortalt på pressemødet er de gældende restriktioner forlænget til søndag d. 17. januar, hvilket vil sige at vi tidligst kan komme i hallen igen mandag d. 18. januar.

Klubben melder ud så snart vi ved nærmere omkring situationen efter den 17. januar.

Rigtig god dag til jer alle

Nytårs hilsen

Bestyrelsen Gladsaxe HG

Kære medlemmer

Først et stort tillykke til herre landsholdet med endnu et verdensmesterskab. Det er super flot gået og giver bare endnu mere lyst og energi til at spille håndbold igen.

Som I desværre ved, blev restriktionerne endnu engang forlænget til d. 28. feb., men det var hvad vi kunne forvente i forhold til den situation vi befinder os i.

Det vil sige at vi nu tidligst kommer i gang med at spille håndbold engang i marts måned.  

Når vi på et tidspunkt kommer ind i hallen og kan begynde at træne igen, skal man forvente at der går 2-3 uger før man kommer i kamp.

Dette skyldes at man rent fysiologisk skal vænne kroppen til at den spiller håndbold igen, så man undgår skader og at kroppen bliver overbelastet.

HRØ arbejder på flere scenarier i forhold til at man kan få spillet kampe og afviklet en turnering.

  • Forlænge turneringen (senior og ungdom). Vigtig der bliver kampe i år, gerne hen til sommerferien.
  • Overvejer at holde turneringen som stævner, så der bliver afviklet flere kampe på en weekend. (ungdom)
  • Og mange andre gode tiltag man eventuelt har i støbeskeen

Dette er blot nogle af de tanker man gør sig, for at få afviklet turnering/kampe og tilbyde det maksimale i forhold til situationen.

Vi vil som klub gøre hvad vi kan, for at der kan afvikles træning og kampe så langt hen til sommerferien som overhovedet muligt, og derved bakke op omkring de tiltag der bliver lagt frem.

Hvis der ikke bliver afviklet en officiel turnering fra HRØ grundet tidspres eller andre faktorer, vil der i den udstrækning det kan lade sig gøre, forsøgt arrangeret træningskampe for de enkelte hold.

Husk at det er vigtigt at få betalt sit kontingent, som ligger til betaling pr. 1. februar. 

Hvis man har fået flere mails med betalingslink, skal man blot klikke på linket i en af de mails, så vil det være det rigtige beløb der kommer frem.

 Klubben har kun fået 1 registret udmeldelse under nedlukningen, hvilket er utroligt dejligt i forhold til situationen og skønt at der bliver bakket op omkring klubben i en svær tid.

Klubben oplever tværtimod en stor interesse for at spille håndbold, da der efterhånden er en pæn håndfuld som venter på at vi åbner, og kan komme til prøvetræning i klubben.

Lidt om aktiviteten i klubben:

Der er en konkurrence kørende mellem en del af holdene, om hvem der kan gå flest skridt til vi åbner op igen, og der vil selvfølgelig være en præmie til dem der klarer sig bedst.  Stillingen vil løbende blive opdateret på hjemmesiden.

Der bliver løbet orienteringsløb i samarbejde med OK73-orientering, hvilket har været en sjov oplevelse for dem der har deltaget. Man kan tilmelde sig på holdsport og få en hyggelig søndag formiddag i selskab med holdkammerater og andre fra klubben. 

Der er blevet holdt teams-møder med rigtig mange af holdene, hvor man lige får hilst på hinanden.

Mange af trænerne har taget online trænerkurser, så de er optimalt rustet til at tage imod Jer igen.

Så helt stille ligger vi ikke .

Husk man er altid velkommen til at henvende sig til bestyrelsen, hvis man har spørgsmål omkring nedlukning eller andre ting omkring klubben, man synes er relevant at få svar på.  

Ellers må vi jo væbne os med tålmodighed, til vi kan komme i hallen igen.

Bestyrelsen skal selvfølgelig nok holde jer løbende orienteret, hvis der sker noget nyt omkring klubben.

 

Pas godt på jer selv!

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Gladsaxe-HG

Kære medlemmer

Så kan vi begynde udendørs træning  fra på mandag.

Alle hold skulle gerne være blevet kontaktet af deres træner, ellers bliver i det snarest.

Grundet frost i græsbanerne må vi ikke træne i områderne på græsbaneren omkring hallen, da de ikke er offentlige tilgængelige. De styres af kommunen. 

Der er dog flere steder i kommunen vi gerne må være, og i vil få direkte information fra trænerne, hvor træningen vil foregå.

Vi ved at DIF/HRØ arbejder hårdt på at vi kommer med i den næste genåbnings fase og at der politisk bliver beregnet på en åbning af indendørs idrætten, så vi håber at vi snarest kan mødes i hallen.

Ellers god træning til alle.

Restriktionerne for foreningsidrætten betyder:

• Der gælder et forsamlingsforbud på max 25 for udendørs idræt.

• Indendørs idræt skal fortsat holdes lukket.

• Professionel idræt er fortsat undtaget fra de særlige restriktioner.

7 spørgsmål og svar vedr. udendørs idræt i en corona-tid

1. Er det både børn og voksne, der må mødes op til 25 personer til udendørs træning/kamp?

Ja.

2. Er der krav om negativ test, før man må deltage i udendørs træning?

Nej, der er ikke krav om corona-test eller negativ test.

3. Må vi rykke indendørs træning udendørs?

Ja, det er tilladt at afvikle træning udendørs i grupper på op til 25 personer inkl. træner, hvis der er adgang til faciliteter. Det gælder alle idrætter, også dem der “normalt” træner indendørs.

4. Tæller en træner, dommer mv. med i forsamlings forbuddet på 25?

Ja, forsamlings forbuddet omfatter alle de tilstedeværende dvs. både udøvere, trænere, dommer og evt. tilskuere eller forældre mv.

5. Må vi arrangere træning for flere grupper samtidig?

Ja, hvis I sikrer, at hver gruppe er på max 25 personer inkl. træner. I skal desuden sikre, at I overholder følgende:

• Der skal være tilstrækkelig afstand mellem grupperne – gerne mindst 2 meters afstand.

• I skal sørge for at afgrænse den ene træningszone fra den anden. Anvend fx kegler, toppe, snor, kridt eller anden tydelig markering.

DIF er kommet med et fint oplæg til hvordan vi får startet op igen

• Der skal altid være en træner eller anden ansvarlig til stede ved afvikling af idrætsaktiviteter for børn. Husk at vedkommende tæller med i det samlede antal på max 25 personer.

6. Må en træner stå for aktiviteter i flere grupper af 25 samtidig?

Nej, hvis der er flere grupper til stede på samme tid, må en instruktør eller træner kun have ansvaret for aktiviteterne i en af grupperne.

7. Må klubhuse og foreningslokaler benyttes i forbindelse med f.eks. toiletbesøg og afhentning af udstyr?

Ja – toiletter, opbevaringsskure mv. må gerne holdes åbne for opbevaring og kortvarige ophold

Mvh

Bestyrelsen Gladsaxe HG